Hur kan man bli så ful?

Å jag blir så arg!

Det är sällan jag blir så jäkla frustrerad över hur fula människor kan vara. Misstolka mig inte nu.
Jag tycker inte att en missbildad människa är ful, verkligen inte.
Människor blir fula för hur de beter sig.

Så ett exempel.

Jag är ute och går på stan, en gammal/skadad/missbildad/opererad/fet människa går förbi.
Då går jag absolut INTE på dennes utseende, aldrig någonsin.
Det gör bara elaka människor.

Exempel 2.
Jag går på stan, någon tränger sig för mig i kön, går in i mig utan att be om ursäkt, försöker smussla med sig grejer från affären eller förvirra kassörskan, och jag ser på personen.
Och det enda jag ser är hur ful personen blir.

Förstår ni vad jag menar?
Och jag vet en som är så ful så att jag hatar dennes utseende, hur hemsk är inte jag då?
Jag är inte snäll ibland, men fy.
Hur kan man bli så ful?


Och säg nu inte, den kan inte hjälpa det.
För det kan den - för det har ingenting med dens riktiga utsida att göra, bara insidan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0