Cykla på rätt sida!

Är så sjukt sockersugen idag, kanske var det för att jag gjorde av med en del förut?
Började min dag runt sex på P-lund, blev ivägringd till Stenvik, där jag aldrig varit förut.
Men in med mig i köket och så skulle jag fixa ALLT.
Fatta, på ett ställe Jag aldrig någonsin varit på.
Stackars Kåålan som fick svara på mig i telefonen hela tiden, ringde säkert 10 gånger.
Men nu är dagen slut, sjukt skönt!
på vägen från P-lund så cyklade tvp tjejer på varsinn sida av vägen, jag plingade och de åkte åt varsitt håll, då tänkte jag åka imellan, tills den ena tvärkastar sig åt sidan. Åt mitt håll alltså, varför kan man inte köra på rätt sida av vägen?

Sen cyklade jag ner på stan och köpte lite mat och hämtade ut ett par skor, eller ja. Två par.
Så när jag ska hem så cyklar en unge ner på gräsmattan, en går vid mig uppe på bron och en väntar längre ner.
Jag tänker att om jag cyklar lite sakta så hinner han se mig, men nejdå. Han kastar sig på en u sväng rakt framför mig. Bromsarna tjöt om cykeln.
Och allt jag kunde säga var, Det där var väl inte så smart va?
Men han svarade snällt, nej. Det var väl inte det.

Nu ska jag äta ostkaka med vaniljgrädde. Mums!
Och päronsaft, hihi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0