In i duschen.

Kom precis hem från stallet och tänkte slänga in mig i duschen, gick ganska bra idag.
Orkade inte bråka så startade med att gå förbi järnvägen, sen hoppade jag upp och red hela vägen till asfalten(!)
Fattar ni vilket framsteg han gjort?
Toppen, red med sporrar idag, kändes så skönt att vara tillabaka i sadeln och kunna det.
Använder sporrar ENDAST för att signalerna ska bli tydligare, inget annat.
Och se, det funkar utmärkt. Rider jag utan blir han lätt lite bråkig och tror han kan göra som han vill och rider jag med formar han sig hur fint som helst under mina händer.

Låter nästan som ett mirakel, iallafall.
Sen red vi tillbaka och körde lite gymnastik på banan. Nästa gång tror jag att det kanske kan bli lite bommar och trickträning, vi får se vad vi är sugna på då :)

Vad har ni gjort under tiden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0