Varför leker ni?

När jag var tretton - sjutton, kanske arton också.
då levde jag verkligen livet, jag festade, rökte och hade helt sjukt kul.
Livet var en enda stor fest och jag var med alla, alla var med mig.
Men tiden tog slut, jag är så ledsen för det.
Samtidigt som jag är väldigt glad.

Men jag tänkte även på, att nu har jag "lekt" klart, men de som var några år äldre än mig när jag var så liten.
Börjar släppa loss nu, varför?
Varför ska de börja festa, röka och vara coola nu?
Jag blir helt förvirrad av det.
Det är nu det är dags att lyfta från marken, lämna boet, ha eget liksom.
En egen familj.
Det är iallafall så jag tänker.

Jag vill ha barn nu, jag vill ha en liten valp och bo på landet med mannen som jag älskar.
Det börjar bli dags snart.
Det är det som är så skönt med Marcus, han är färdiglekt och jag med.
Nu är tiden för oss inne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0