Hjälp!

Som de flesta vet så har jag en jäääääätte ångest att ringa folk jag inte känner, det tycker jag är så fruktansvärt jobbigt. Om det inte går på adrenalin förstås.
Hjärtat bara bankade på medans jag tröck på knapparna, sen blev det tyst i hela kroppen.
Och de där rackarns tuuuut - tuuuuut - tuuuut ljuden gör mig galen medans jag väntar.
Å någon svarar, vad fan heter jag nu igen? Vart jobbar jag? HJÄLP! Vad ska jag säga.
Jag vet inte om jag ska lägga på eller börja prata.
Jag försöker prata, jag börjar stamma.
Det blir tyst.
Gör ett nytt försök, nu flyter det på.

Sådär är det alltid när jag ska ringa någonstans, det är pissjobbigt.
Men antar att jag inte övervinner det om jag inte fortsätter att ringa.
Jag fick presentera mig, tala om vart jag jobbar och vad som hade hänt mig.
Nu måste jag hämta en kopia på mina tider, gå till dem så jag får hjälp.

Detta har hänt: Jag hade skrivit upp mina bokade pass på min tidlista, även de jag var bokade på, men blev sjuk.
I tre dagar (tre pass) Och då skrev jag upp dem, men när de såg det blev jag nekad det.
Nu fick jag ringa och kolla om det verkligen var så att en timanställd verkligen hade annorlunda regler.
Men nej, jag hade rätt. Jag hade rätt hela tiden, och nu ska jag se till att jag får pengar ändå.
Så det så!

Dock så fick jag världens ångest över det, tänk om jag har gjort något fel nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0