Arbetsförmedlingen.

Jag fattar verkligen hur folk kan gå och skriva in sig hos arbetsfömedlingen, och "jobba" för dem.
Haha, jag gjorde det i två veckor, pratade med dem men insåg snabbt att de var skit.
Vet en som jobbade heltid och fick 2000 i lön, varav 1200 gick till att ta sig dit.
Vad säger inte det liksom?

De gör ingenting, det bästa man kan göra är att sätta sig, maila, ta kontakt och lämna in cv'n hos folk.
Det gjorde jag och se, jag fick napp :)

Alla tjatade på mig att skriva in mig hos AF, men jag ville verkligen inte. Skrev in mig över internet, som gäller i två veckor. Kontaktade dem en fråga som löd såhär.
"Om jag inte har några pengar, hur ska jag då ta mig till er?"
Missförstå mig inte nu, utan om jag bor i Oxelösund, hur ska jag ta mig in till Nyköping då?
De stänger fem och jag hinner verkligen inte bli skjutsad heller, eftersom mina föräldrar jobbar + pojkvännen.
Så det funkar liksom inte, hur gör man då?
Och svaret löd:
" Vi kan inte göra något, det ligger i ditt intresse att ta dig in"
Wtf, jag kontaktar er för att kunna få pengar någon gång. Det bevisade bara hur jävla korkade dem är.
Så nejtack, ingen arbetsfömedling här inte.
Fattar inte att folk jobbar för no money, de ska inte få utnyttja mig inte.
Knappast.
Visserligen så är ju jag betydligt billigare att ringa in än en fast anställd, har jag för mig.
Så de ringer ju säkert hellre mig än någon som är fast. så på det viset blir jag säkert utnyttjad, men jag får pengar för det. Tjoho :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0