Kom precis hem igen..

Jobbet ringde så fick trampa dit och hämta kläder, ska nämligen vara någonannanstans och jobba.
Får vi se hur det går, är ju massvis med "stationer" jag kan få cykla ut till, lite jobbigt men kul!
Hade dock sett fram emot torsdag, då jag ska lära mig att göra gröt i storkok.
Liksom flera hundra liter på en gång, ganska maffigt.

På vägen hem så snokade jag lite efter vitmossa, som de flesta skulle kallat det.
Som det ABSOLUT INTE heter, utan fönsterlav eller renlav.
Hittade en liten guldgruva med det och plockade lite med mig hem, rensade den från barr och skit, sen sköljde jag av den så att eventuell ohyra försvann.
Så nu ligger den på tork på en tidning.
Köpte ju mossa, säkert något tjosan från Thailand eller något, för den känns helmysko. Men det räckte inte, vill ha massor och fluffigt.

Ni visste väl att renlaven inte är fridlyst? Meeen man får inte plocka för mycket av den och ha till försäljning.
Så fy på er som gör det!
Och om den skulle torka för er när den sitter i staken, för er som vill hålla den fin och fräsch.
Spraya då med lite vatten, det borde göra susen :)



Till vänster har ni vitmossa och höger renlav/fönsterlav


Kommentarer
Postat av: Anonym

oj, jag blir helt rörd!



Jag skulle bli jätte glad om jag fick en :) försökte kolla efter någon bild i din blogg på en men hittade de inte.



Men de skulle vara perhört tacksamt !



Tack snälla !!!

2010-11-23 @ 19:55:36
URL: http://youcanrunbutyoucanthide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0