Hästupdate.

Igår vad man hundvakt igen, tjände några kronor.
Och imorgon ska jag få massor med paket med posten, hoppas jag.
Då visar jag allting.

Igår blev en ganska lugn dag, men kände ångesten. Men den försvann sen på kvällen, skönt det.
Iförregår red och longerade jag 6 hästar, så var helt mör i kroppen.
Idag ska jag rida två tror jag, kanske tre.
King, Nappe och resten islänningar, de har stått länge nog så det är dags att försöka hjälpa dem lite.
Räcker med longering i början, bara så de lär sig att framåt är framåt och det är mig som de ska lyssna på.

Sist blev det ju katastrof, den ena som jag red vägrade att gå frammåt, slutade med att den gick bakåt. Sen stod helt still igen - till skenande trav, det kändes ju sådär.
Till slut stannade hon, skönt.. Så blev longering istället, likaså med den svarta - den stegrade sig två gånger i stallgången, båda gångerna slog den i huvudet i taket varav den sista gången slog hon runt och hamnade på rygg.
Tror ni att hon var knäckt sen?

Sen ååå, den underbara fuxen - guuud, hon var en dröm verkligen, gjorde allt man sa åt henne, nästan..
Fick en rejäl avskrittning sen, utan ryttare. Hoppas hon gillar mig.

King fick bli en barbacka tur utan krav, var helt slut.

Sen red jag mellody, blev trav oh galopp en lång bit med för långa stigläder, ja ni kan ju tänka er själva?
Helt uppsvällda vader efter det och knäna, fy så ont.

Sen longerade jag Nappe, visade komandon ochsådär, löshoppade även några språng, verkade gillas.

Sen ska jag köpa lite julsaker idag, jag älskar verkligen julen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0