Djurplågare.

Red bara två hästar igår, min egen älskling + Nappe.
King gick verkligen utmärkt, helt underbart, vi vågade oss även upp i skogen bakom stallet, gick kanon.
Dock då är man ju lite rädd om honom nu när man vet att några/någon idioter åker runt och skär hästar i underliv/rumpa, det var den 6:e igår, hoppas bara att de åker fast snart, det är inte kul längre. Har det iochförsig aldrig varit, men nej usch.
Jävla svin, rör min häst och jag lovar att du kommer att ångra dig om jag får tag i dig, och oroa dig inte, det kommer jag.

Iallfall, king fick gå ett lagom hårt pass på banan, hoppade litet kryss och lite form, prövade att rida runt skjulet och runt brevlådorna, sen upp i skogen för att få lite variation, kände mig som en helt ny människa när jag kom tillbaka. Var en evighet sen jag red i skogen kändes det som.

Sen Nappe, en super häst på typ 175 kanske? Nej, måste nästan vara högre.
iallafall, hade något läskig trav men man vänjer sig nog.
Så från och med nu har jag två hästar att rida varje gång jag är ute.
Sen när Nappe är klar, ja då blir det att börja med islänningarna, tror jag. Jag får se vad tiden räcker till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0