Tvättstugan.

För övrigt så har inte läst en enda blogg, sjukt skönt att inte vara lika beroende längre.
Jag vaknade vid sju, låg i sängen till åtta.
Käkade två dl gröt och ett glas saftsoppa, som varje morgon.
Och bakade lite kakor.
Sprang ner i tvättstugan och bokade tvättid, den stora tvättstugan var bokad, morr.
Hade massor med arbetskläder hemma, haft många vikarier så tog deras med.
Så tog den lilla, så tänkte jag. Personen som bokat den andra kommer garanterat inte att tvätta.
Och mycket riktigt, någon idiot har bokat helt i onödan och det är absolut inte första gången.

Så istället för att springa ner två gånger, så sprang jag ner flera.
Först i med två fulla, en ljus och en mörk. In i torktumlaren, ny maskin med arbetskläder och hänga upp det.
Nu har jag vikt allt, dammsugit och skurat golvet.
Känns skönt, äntligen lite rent och snyggt.

Snart kommer Marcus hem och innan dess ska jag gärna ha duschat, vi ska till mamma och kaj ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0