Morgonstund.

Sitter och funderar på en ny stallplats.. Tycker inte riktigt att det funkar med rutinerna längre, för 2500.- tycker man att mer ska ingå. Speciellt när jag har en sjuk häst, det där med rutinerna alltså.
Och dessutom som lätt tappar hullet, får ångest bara jag tänker på att han kan gå ner i vikt.
Usch ja, jag mår så dåligt över det.

Jag vill så gärna ha honom närmare mig, på ett ställe där man vet att allting går rätt till, där det bara är bra.
Det som är det bästa där jag står nu är att jag kan komma och gå lite, ägaren är alltid där så hon kollar varje morgon och kväll, men jag vill liksom ha mer service. Lite svårt när han går på lösdrift men ändå.

Jag vill gärna att han ska kunna komma in under snöstormar, jag vill att han ska ha ett skydd från alla håll.
Jag vill att han ska ha en ren ligghall och fylld med gosig halm, hela tiden.
Det ska alltid finnas fräscht vatten, fri tillgång till hösilage, staket som fungerar, grindhål som är lagom logiska.
Men nej, nu är det inte så. Så jag ska börja se mig om efter nytt igen.

Funderade på Örstigsnäs, vet att de har så himla bra ridstigar, och mysiga dessutom.
Ridhus och ridbanor, och då skulle han ju få komma "hem" igen så att säga. Men ja, det är ju lite för mycket folk för min del.
Stjärnholm.. Ja, jag vet hur skitsnacket skulle gå igång om man låter en sjuk häst vara vid liv.
Nej, han lider inte, det är nog mer jag som gör.

Gamla fingerkulla.. Dit är det tyvärr lite väl långt, men hade varit toppen. För lotta är verkligen grym!
Sen ute hos min "pappa"s grannar, där står det några andra.. Som jag inte går ihop med längre.
Dessutom är det nära och jag känner till varenda kotte som ligger på marken.
Mailade nu iallafall.
Nej, jag får sluta fundera så mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0