Dag 25.

Min första gång.
Min första tanken är, vilken första gång? Vad för första gång?
Så jag tolkar det som jag vill.

Första gången jag ramlade av en häst.
Det var mörkt, jag var fem-sex år gammal.
Det var verkligen bäcksvart ute, jag red en vit häst. Hon hette Solejl.
Vi red på ridbanan, jag tror att jag var med min granne Lena och Tove då, de ledde omkring mig.
Plötsligt så hoppade hon till för någonting och jag for i backen med en jäkla smäll.
Dundra ner hakan i backen och grät som en id*t.
Som tur var hade jag haklapp på hjälmen, men den åkte upp och satt nästan i munnen på mig, jag känner fortfarande smaken av gummi och sand när jag tänker på det.
Jag fick inga skador mer än att jag skrapade mig lite, men inte var jag rädd för det.
Bara på't igen!

Idag vet jag att haklappar på hjälmar är livsfarligt, sa ha inte det är ni snälla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0