Tips för textilskor.

Nu har jag googlat lite och tänker nu dela med mig av det jag hittat.

Tips från Deichmann
Textilskor blir snabbt smutsiga och ser inte vårdade ut när man använt dem några gånger. Behandla sådana skor med en textilskyddsspray innan du använder dem för första gången. Om de ändå blir smutsiga kan skorna rengöras med rent vatten eller en svag tvållösning.

Dock så har jag redan använt mina, tvättat dem med en svamp,diskborste,handduk och YES.
Så jag antar att jag gjorde fel -.-


Tips från Kingmagazine
Tvätta textilskor under rinnande, ljummet vatten med lädertvål och en mjuk borste. Använd skoblock medan de torkar, gärna av cederträ. När skorna torkat impregnerar du dem med en färglös spray som är anpassad för textil.

Jag fick även tips utav min brors fru.
Galltvål är en naturlig produkt som jag själv tycker är as bra mot fläckar! Använder det till Novas kläder och får bort tomatfläckar som annars är skitsvårt att få bort. Finns i vissa livsmedelsbutiker. Här på ica ligger den bland tvättprodukter, runt 50 .-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0