Har du problem med rökning? Såhär gjorde jag.

Har du försökt att sluta röka? Men känner att den inte funkar?
Så kände jag, så nu tänkte jag dela med mig utav hur jag bar mig åt.

1. Jag har ju som lättast att hålla mig på morgonen från att röka, kan ta flera timmar from. att jag gått upp. Så jag fortsatte att stå emot, började städa, gå en promenad.
Bakade kanske en kaka, allt för att tänka på annat, sen kom min pojkvän hem och allting blev mycket enklare. Då höll ju han mig på andra tankar.

2. Som vanligt så gjorde jag mina behov, tvättade ansiktet och borstade tänderna innan jag la mig.
Sen var det bara att hoppa ner i sängen, kolla på något bra och känna sig nöjd över att man klarat en dag.

3. Under hela tiden så hade jag ett paket cigg hemma, med en cigg i. Det får mig alltid att lugna mina nerver lite grann, har jag inga cigg så blir jag genast röksugen, men vet jag att jag har så kan jag tänka, det finns en om jag verkligen behöver. Men jag tog den aldrig.

4. Det gick flera dagar, och det är inte sant att de första dagarna är värst, det tycker jag verkligen inte.
Så fort nikotiner har gått ur ordentligt, så är det bara din hjärna som talar.
Och det är ju fel, så ska det inte vara.
Du själv ska bestämma över dig, inte ditt sug.

5. En vecka har nu gått, jag räknade alla timmar, skre upp dem på facebook och fick stöd utav alla mina vänner där, det var jätte skönt, min pojkvän fanns alltid för mig samt mina föräldrar.
Det är en viktig del, tycker jag, ett stöd.
För man blir lite känslomässig i början utav dne rökfriperioden.

6. Nu börjar suget försvinna, vilket är enormt skönt, fast givetvis så kommer det tillbaka efter man ätit vissa saker, dricker vissa drycker, gör vissa saker. Ja ni förstår?

7. Idag vet jag faktiskt inte hur lång tid jag varit rökfri, men det är nog en-två månader  iallafall.
Visst jag har tagit någon cigg när jag druckit, men jag har inte fastnat i det.
Jag älskar att vara rökfri.

Det var enklare än vad jag trodde för någon som rökt i nästan sju år, det är mycket pengar, mer än vad man egentligen har råd med.
Och nu, nu kan jag stolt säga att jag inte röker.
Sluta du med !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0