Sammanfattning Lördag.

Klockan ringde halv nio, funken skulle vara här halv tio.
Som vanligt så orkar jag inte gå upp förren tjugo över nio.
Då blev det full rulle, sminka sig, öppna första ölen, fixa håret och välja kläder.
Som tur var va Funken lite försenad, så han skulle komma en dryg halvtimma senare.

Men vi var ju inte klara för det.
Dagen innan var jag även på systemet för första gången i mitt liv, woho, det var ju kul.
Så vi går ut med varsin platta öl, grannarna måste trott att vi var puckade som tågar ut tio på morgonen med varsinn platta.

Vi slog oss ner i Funkens hoppande bil, plockade upp alexander och luffsen, hans hund.
Så bar det iväg mot Vivesta där vi skulle hämta buicken.
Som vanligt så hade Alexander inte planerat sig riktigt, det blev raggarduschar, kolla däcken, skruva med ljudet.
Etc. etc.

Till slut kom vi iväg, en bit iallafall.
Typ till Birgers nere i oxelösund, för att tanka, där blev vi stående i typ 1 ½ timma kanske, utan resultat.
En halvtimma senare så for vi iväg ungefär 300 meter till, där blev vi stående igen.

Vi lyckades få igång hosket, och full gas ut mot Hagnesta, för att fixa min häst och ut mot Svärta för att lämna hunden hos Malin.
När vi rullar in på stallplanen så dör bilen igen.
Jag går bort till Josefin, som flyttat till kåken bredvid stallet och snor en öl utav henne.
Sen rullar grabbarna iväg, de ringer sen och säger att vi inte hinner med att åka upp till Sthlm, så det blev ingen hotrod träff.
Jävla buick !


Detta är den hemska buicken.
(Och till råga på allt så skulle buciken lånas ut till några på kvällen,då funkade den exemplariskt)

Grabbarna åkte och hämtade Impalan och vi fixade stallet, sen kom Funken och hämta oss.
Då bar det ut mot alexander och grilla lite.
Sen kom Samboo och vi hjälpte henne med grejerna.
vi tågade iväg med Impalan och där drog det igång.


Detta är Impalan .

Vi möttes av en del bilar nere i hamnen och fula fjortisar i allt för korta byxor och fläskande magar, inte så fräscht kanske.
Men vi rullade vidare därifrån till slut, i en jättelång karavan på säkert 50-100 bilar, det tror jag nog att vi var,
Och möttes av entusiaster som står längst gatorna och hejar på, en underbar syn.

Ja, sen blev det de gamla vanliga, varv på varv, öl på öl, ungefär.
Jag tog till någon klunk sprit och vips så var jag jätte full.
Jag minns inte att vi åkte hem, hur vi åkte hem, när vi åkte hem, men det kanske bara var en 20 minuter utav kvällen som jag inte minndes, tur det !
Sen satte jag mig och kissade på parkeringen, och jag ramlade i mitt kiss !
Det var lite motbjudande, till min stora förvåning så luktade jag inte och jag hade tvättat av mig sminket när jag kom hem, det var duktigt utav mig.

Det var min lördag, hur var eran?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0