Såhär färgar jag mitt hår.

Såhär färgar jag mitt hår, hur färgar du ditt?

Steg 1: Först låter jag håret bli riktigt smutsigt, helt av sig själv.
När det blivit det så borstar jag ut håret, så det blir rent från tovor.
Jag gör även i ordning färgen, jag färgar med Schwarzkopf Blond L1


Vet inte om det är någon skillnad på dem, den vänstra är den jag alltid använde förut, och den högre är den de bytt till. Hoppas bara att det är designen som är bytt, annars ser jag nog bra tokig ut sen.

Steg 2: Nu gör jag en mittbena(har vanligtvis snebena) med en sån här kam, använder den flitigt under färgning.
Så färgar du hemma så kan jag garantera att denna underlättar ditt jobb.

Steg 3: Det är nu handskarna åker på, har du egna så är det jätte bra. De man får med är ju så j*vla klumpiga.
Iallfall, jag börjar med att lägga färg på den ena sidan, vi säger att jag början med den vänstra halvan utav huvudet, då sätter jag färg på den högra sidan hela tiden, så jag lyfter håret från vänster sidan till den högra.
Då blir det jämt färgat över hela håret, när du gjort allt ner till örat så drar jag alltid lite i nacken, för där är det lätt att missa.
Sen gör du likadant med din högra halva utav huvudet, då lägger du alltså håret till vänster och färgar på den vänstra sidan denna gång.

Steg 4: Det är nu dags för bakhuvudet, vilket kan vara ett helvete, säger jag som har typ hår på 50 cm, om det ens räcker?
Iallafall, nu brukar det vara ganska svårt att lyfta håret då allt han blivit som små tovor utav färgen, men lägg färg på dina fingertoppar, lyft upp håret ooch smeta in i hårbotten, så håller du på sådär tills det känns bra för dig.

Steg 5: Nu tar jag bort överbliven färg i ansiktet, öronen och i nacken.
Sen hämtar jag en plastpåse, gärna en från systemet. De är små och smidiga.
Så klipper jag upp den till ungefär 1½ dm är kvar, så jag kan ha den på huvudet och knyta bak i nacken.
Se till att det inte kommer hår imellan bara.
Jag brukar ha öronen innanför så att jag vet att det inte skavs av.
(inte öronen utan färgen :P)

Steg 5: Nu är det bara att vänta, håll uppsikt över hur det ser ut, för nu när man har värme brukar det gå ganska fort. Fast jag själv sitter ungefär i 40-45 minuter, och det står rekomenderat att sitta i 30-40 minuter tror jag, men jag följer INTE råden, för alla gånger som jag gjort det så har det blivit åt helvete.
Just därför jag ger ut denna guide.

Steg 6: Nu är det dags att skölja ur håret, gör det noga och ha sedan i inpackning, mycket, gärna lite extra om du har egen.
Jag brukar skölja håret kallt, eftersom det blir så himla varmt när du har plast över, på vintern brukar jag även ha en mössa över påsen.
Låt det verka och voila, nu är det klart.

Detta var en guide för färgning utav utväxt, men den funkar garanterat för hela håret inklusive toppar.
Spara färgen tills du ser att du är nöjd och fått med allt.
Om inte så fyll i där du missat :)


Kommentarer
Postat av: josephine

mitt hår blir alltid så oranget efter att jag har färgat min utväxt, har du nåt tips på hur man får det mer platina, eller mer silvrigt?=)

2010-08-05 @ 23:53:42
URL: http://jworld.blogg.se/
Postat av: josephine

SV: okej tack så mycket för tipsen=)!

2010-08-06 @ 15:35:06
URL: http://jworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0