Vill du ha en vacker hy ?

Vill du ha en lika fin hy som jag har?
Utan pormaskar och inga finnar, nu ska jag avslöja vad det är jag gör .

  1. Jag blöter ALDRIG ansiktet när jag duschar kroppen. Tänk på att huden torkar av vatten.
  2. Så fort jag varit i stallet,garaget eller hållt på med mycket damm och skit så tar jag en bomullstuss och lite rengöringsmjölk och gnuggar där det samlas mest smuts.
  3. Varje kväll innan jag går och lägger mig tvättar jag ansiktet (där det bildas mest porer) med Neutrogena.
  4. Jag använder en helt egen handduk till ansiktet och en till händerna. (mjuk frotté)
  5. Glöm inte att tvätta bort ditt smink och eventuella sminkrester som kan tänkas kapsla sig in i huden.
  6. Skrubba även ansiktet med en speciell ansiktsskrubb, jag har dock inte hittat någon bra än. Använder en jätte bra som man använder på kroppen från Oriflame, men den är ju lite för grov för ansiktet.
  7. Smörj gärna in ditt ansikte om du är torr, jag är jätte torr på näsan, men ingen annanstans. Så jag använder Fenuril på näsan direkt efter att jag tvättat mig med Neutrogena. Fenuril finns att köpa på apoteket.
  8. Pilla ALDRIG i ansiktet med dina händer !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0