Kontaktannons.

Jag söker en vän, en äkta vän.
Som finns där, i vått och torrt, som lyssnar och förstår.
Som ger mig goda råd och förslag.
En som tar emot mig när jag faller, om jag faller.
En som accepterar att jag är jag och inte vill ändra på mig.
En som kanske har liknande intressen, det vore kul.
En som står på sig och dessutom försvarar.

Jag är trött på att vara den som blir utnyttjad, tar emot, lyssnar och förstår.
Jag vill inte ge goda råd och förslag 24/7.
Jag orkar inte ta emot dig hela tiden.
Jag orkar inte höra ditt gnäll om att jag är bitchig och elak.
Jag orkar inte ha någon runt mig som inte förstår vad jag pratar om.
Jag orkar inte vara den som tar allt och sedan ska försvara dig.

Alltså, en äkta vän sökes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0