Jag vill ha en timmerkåk .

Igår var vi förbi stängrnäs och hämtade en vattenpump, vi åkte genom en vacker gård och stannade vid ett timmerhus, och alla som känner mig vet att jag ALLTID velat ha en timmerkåk.
Killen som hade stället var urtrevlig och visade oss båda sina garage,minst fem gamla bilar och minst 6-7 till nyare. Han hade tillochmed bilar från 40-talet och två woodysar, hur coolt är inte det?
När vi kom in i huset var det en liten hall, som ledde in i vardagsrummer och köket, allt var helt öppet och MINST fyra meter i takhöjd !
Precis allting var gjort i 50-60 tals stil och det var så jäkla häftigt.
På undervåningen hade han en riktig rock'n'roll bar, men vi kände oss påflugna och vågade inte fråga om vi fick se den. Och det ena garaget, FAN SÅ COOLT det var, trä inredning innuti, men små spottar med mjukt ljus samt jukebox från 40 talet, jag är så avundsjuk.
Nu fick ni höra om det iallafall.

Var ju ute i stallet och red barbacka igår, och han gick så fint, han gick i form helt själv och det var underbart. Ni skulle sett honom, då kände jag hur alla problem lyfte fårn mina axlar, tills han började andas tugnt och det var dags att lägga sig ner. Då ville jag bara gråta, det är hemskt att vänta på ett sådant beslut, om man behöver ta det eller inte. Uscha !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0